Utilitzant Scratch hem hagut de fer un joc en parelles el qual funcioni correctament. El joc que triat fer ha sigut un simulador de penals, el qual funciona a partir d'una probabilitat que determina si el porter es parararà la pilota o no.
Al començar el joc, una esfera comença a moure's sobre
una barra dividida en quatre franges de colors (cada color representa una potència). Quan presiones l'espai l'esfera s'atura i segons el color en el qual s'hagi posicionat, la poténcia del xut canviarà el valor
d'una variable que més tard formarà part de la velocitat en el programa de la
pilota.
Al prémer espai també apareix un "punter" que
segueix al cursor per la pantalla fins que l'usuari clica en algún lloc de la
pantalla. Un cop clicat l'objectiu de tir la pilota es situa en aquest objecte a la
velocitat indicada per la variable que anteriorment ha donat valor l'esfera.
A partir d'aquí el joc escogeix un nombre a l'atzar entre 0
y 1 i fixa una variable en algun d'aquests nombres. Si la variable té valor 0
el porter es quedarà quiet i les possibilitats de marcar son quasi al 100%, en
canvi si la variable té valor 1, el porter seguirá a la pilota també a la
velocitat d'aquesta i l'aturarà.
Altres dues variables que es mostren compten el nombre de
errades i gols fets durant la partida.
També vam añadir una música de fons i efectes sonors al
marcar gol, aquests sons es poden deshabilitar utilitzant el botó que és a la
cantonada superior dreta durant tot el joc.
No hay comentarios:
Publicar un comentario